M-am trezit pe la jumătatea vieţii mele. Turist pe pământul  scrijelit cu numele meu. Nu îi simţeam parfumul, nici binecuvântarea moale cu care îmi îmbrăţisa tălpile. Îi ştiam lungimea, lărgimea şi adâncimea, ştiam să pun plugul în brazdă, să arunc sămânţa şi o dată cu ea orice urmă de simţire.

M-am trezit pe la jumătatea primului meu anotimp, cu un grăunte în braţe. Şi am făcut ceea ce ştiam că trebuie să fac, fără fiori, fără emoţia vieţii. Ştiam că Cel care m-a creat a făcut să curgă prin mine acel lichid plin de viaţă pentru mica mea sămânţă. Nu făceam decât să-l dau mai departe, era în firea lucrurilor, a lucrurilor care curgeau  dinspre mine înspre el, cu puţină dragoste şi cu multă judecată.

Nu, la început alăptarea nu a izvorât din adânc ci din nevoia de a-i împlini cele mai primare necesităţi.Inima ce se mutase în braţele mele avea nevoie de hrană. Iar când m-a durut sau mi-a fost greu ştiam doar că sămânţa aceasta creşte cu laptele meu şi că nu pot să îi iau asta. E dreptul ei să stea la sânul meu şi să se bucure de cea mai bună hrană.

Iar sămânţa mea nu creştea doar cu lapte ci şi cu multă multă dragoste cuibărită în braţele mele. Acolo era locul ei de refugiu, acolo se simţea în siguranţă. Acolo ea începea să simtă, să îşi întindă rădăcinile în pământ ca de acolo să se întindă înspre cer şi înspre Cel care o întocmise, plină de încrederea că nu era singură, că cineva o aude şi îi răspunde.

M-am trezit pe la jumătate din mine şi am început să mă cos, să adun nordul cu sudul şi emoţiile cu raţiunea. Pentru că oricât de bine aş învăţa din cărţi, copilul meu avea nevoie să vorbească cu mine, acea sămânţă mică şi scrijelită sufocată cu multe „aşa trebuie” sau „aşa se face” sau „aşa e bine”.

Am început să creştem amândoi, la pieptul meu, alăptând. Aşa am început şi eu să mă aud, să strig ştiind că Cineva dincolo îmi răspunde. Apoi au venit şi emoţiile, bucuriile şi speranţele.
Să simt că sunt mai mult decât o carte ambulantă, că pământul meu e cald şi miroase a lăcrimioare, lăcrimioare albe, albe ca laptele meu.

