De cand sunt mama m-am schimbat mult, in bine sper eu.  Sunt atatea lucruri pe care le-am invatat, de la copiii mei in primul rand, apoi de la altii de langa mine si nu in ultimul rand, din carti.

DAR…

mi-ar fi placut sa stiu mai multe inainte de a naste prima oara…

  • Sa stiu ca el, copilul meu, are nevoie sa doarma langa mine. Sa imi auda bataile inimii, sa imi simta mirosul inca din prima ora de viata. Ca somnul meu e mai linistit daca el e langa mine si ca nu o sa ma odihnesc mai bine in spital daca el doarme cu ceilalti de varsta lui.
  • Sa stiu ca Dumnezeu, in atotcunoasterea Lui, mi-a dat un corp capabil sa duca la bun sfarsit ceea ce incepuse la zamislire. Ca am fost facuta sa nasc natural, sa imi aduc copilul pe lume fara oxitocina si epiziotomie. Ca POT si  nu am nevoie de ajutorul doctorilor, ci doar de o supraveghere calma si neinvaziva.
  • Ca si atunci cand gresesc copilul meu ma iubeste.
  • Ca nu pot face totul perfect dar pot sa incerc sa il iubesc si sa il respect. Sa ascult ce vrea sa imi spuna atunci cand plange si sa nu plec urechea  la agitatia altora.
  • Ca e normal sa se trezeasca noaptea. De 5 ori, de 10 ori. Ca are nevoi si el iar el nu stie sa isi amane implinirea nevoilor. Iar eu o sa pot functiona bine si cu mai putin somn.
  • Sa stiu ca ei cresc si cu dragoste. Iar el, copilul meu, nu a citit graficele de crestere si nici studiile care spun ca trebuie sa manance x grame in y minute. E o fiinta mica si inteligenta care stie sa manance atat cand are nevoie, atunci cand are nevoie. Eu trebuie sa fiu doar acolo gata sa il iau in brate si sa il alaptez.
  •  Sa nu uit ca laptele de mama nu e lapte praf si ca urmare se digera usor si imediat de un stomac asa mic. Ca daca el imi cere sa manance dupa 20 min inseamna ca are nevoie sa manance si nu sa stea sa isi „odihneasca stomacul”.
  • Ca alaptarea nu e doar mancare; e atasament, e siguranta, e alin si alint in acelasi timp. E cuibul acela plin de caldura si dragoste in care puiul meu se poate refugia atunci cand ceva i se pare ostil.
  • Mi-ar fi placut sa stiu ca mai sunt mame ca si mine, mamele din filmuletul ce urmeaza:

 

 

Multumesc A N N A si prietenilor pt acest minunat montaj!

