As vrea sa pravalesc in tinda ta cuvinte miezoase, bine scaldate in lacrimi. Dar nu vor nici unul sa curga… S-au incapatanat sa ramana in causul zamislirii  lor cu privirea inspre acele amintiri atat de dulci despre care ai rostit aici.

Din cand in cand mi se facea dor de Ionatan, de Cuvintele (la) Schimb(ate) intre noi, dar nu imi puteam imagina ca nu o sa il mai vad, ca nu o sa ii mai ating inima tremuranda.

Cuvintele mele inainteaza greu, cu lacrimile pana la genunchi. Ma strafulgera un vers:

„De cand iubesc oameni care nu se vad, ma impac mai bine si cu ingerii”

Da, Ionatan ne-a iubit inainte de a ne vedea. Am simtit asta cand l-am intalnit prima data sau cand a suflat viata peste incercarile mele poetice. Acum a plecat sa fie cu ingerii, sa danseze cu ei de bucuria prezentei Cuvantului.

Multumim frate Ionatane pentru ospatul de cuvinte ce ni l-ai intins.

Si fiindca apele cresc, pot sa mai revars doar cateva cuvinte, scrise cu cativa ani in urma intr-o stare asemanatoare cu cea de azi. Ionatan nu mi-a fost bunic, dar cu siguranta am gasit in el un frate mai mare in ale cuvintitului. Asa ca atunci cand veti citi bunic, rostiti in gand Ionatan, pentru ca adevarurile raman la fel de adanci si de calde:

vesnicia bunicului meu

bunicul meu murea
se stingea cu fiecare picatura de viata,
cadeau frunzele de-a valma peste pamant aramiu,
plangeau o nunta cereasca.
ieri i-am inmormantat glasul,
pusesem intre sicriu fiecare poveste
fiecare silaba din cuvantul uitat
adus candva pe genunchi.
sicriul avea trei ferestre:
cate una pentru fiecare glas al lui;
stiam ca ne va vorbi in curand.
azi i-am ingropat zambetul,
fiecare zambet al lui
asezat in tarana inimii noastre.
au inceput sa infloreasca lacrimioare
din alb innoptat,
sa ne surada lacrimile in ochi
la fiecare colt de om intristat.
maine i-am asezat iubirea:
cate o samanta in fiecare din noi,
pe fiecare soapta,
in fiecare cuvant
va respira frantura din dragostea lui.
prin el,
vesnicia e cu un cer mai aproape de noi.

Despre trecerea prin icoana a lui Ionatan s-a mai scris aici, aici, aici si poate in multe alte locuri pe care eu nu le cunosc.

Sa se odihneasca ploaia mangaierilor Dumnezeiesti peste toti cei inlacrimati!

